Wyjazd do Białowieży Grupy wsparcia "Twarzą do życia"

5 mW dniach 24-25 sierpnia 2017r. odbył się wyjazd integracyjny Grupy wsparcia "Twarzą do życia".
Pierwszy dzień spędziliśmy w Siemianówce w „Bobrowej Zagrodzie”, gdzie aktywnie zapoznaliśmy się z tradycjami i zwyczajami zajęć w gospodarstwie rolnym. Uczestniczyliśmy w wypieku chleba metodami tradycyjnymi "Od ziarenka do bochenka",tj. sianie zboża, koszenie kosą, młócenie tradycyjnym cepem, przesiewanie wymłóconego zboża i mielenie, wyrobienie chleba i upieczenie go w piecu chlebowym.

Dowiedzieliśmy się,co można wykonać z lnu zapoznaliśmy się z procesem obróbki i tkania chodników, odbyły się zajęcia praktyczne przy kołowrotku i krośnie.

Własnoręcznie przygotowaliśmy masło i ser tradycyjnymi metodami.

Następnie odbyła się degustacja wyrobów wiejskich, własnoręcznie przygotowanych: masła, sera białego, konfitur, chleba wiejskiego, bułki drożdżowej, kompotu, mleka od krowy i warzyw sezonowych. Po posiłku odbyły się gry i zabawy, m.in. „myśliwski tor przeszkód” czy łuczniczy turniej strzelecki.

Po wspólnych zabawach udaliśmy się na wyprawę odkrywców „Przyrodnicze wędrówki brzegiem Siemianówki”, która pozwoliła nam dowiedzieć się ciekawostek o przyrodzie zalewu Siemianówka i zobaczyć piękne krajobrazy.

Wspólny obiad pomógł nam odzyskać siły na dalsze wędrówki i wyjście na zaporę czołową oraz plażę w Bondarach, by móc zobaczyć zbiornik wodny Siemianówka, który jest jednym z największych sztucznych zbiorników wodnych w Polsce.

Następny dzień był bardzo intensywny i pełen wrażeń. Pobudka dosyć wcześnie, po śniadaniu udaliśmy się do Białowieży. Tam zwiedziliśmy Muzeum Przyrodniczo – Leśne, gdzie zapoznaliśmy się z historią, fauną i florą Puszczy Białowieskiej, wyszliśmy na wieże widokową by móc zaobserwować Białowieże i okolicę z wysokości 8 piętra.

Następnie udaliśmy się do Rezerwatu Pokazowego Żubrów, gdzie mogliśmy zobaczyć tarpany, żubronie, jelenie, dziki, wilki, niestety żubru ukryły się przed nami.

Głodni i zmęczeni wróciliśmy na obiad, po którym udaliśmy się do Orzeszkowa, by poznać tajemnice Baby Jagi. W zaczarowanym świecie wszyscy wspólnie gotują zupę z lizaków, mogą sprawdzić czy jest ciepło w piecu, czy wygodne posłanie miała Baba Jaga. Wielką trwogę przeżywają dzieci na wadze kłamstwa, bowiem nie da się ukryć, kto jest największym kłamczuchem... poznajemy lochy Jasia, tajemnice skrzypiącej szafy a każdy otrzymuje magiczny kamień. Na zakończenie tropimy Babę Jagę by zdobyć dyplom tropiciela.

Wyjazd uczestniczek grupy wsparcia „Twarzą do życia” minął bardzo intensywnie, bardzo szybko i w bardzo miłym towarzystwie. Uśmiechy nie schodziły nam z buzi przez całe 2 dni, przez co można było odstresować się od wszystkiego, co zostawiliśmy w domach i wrócić z bagażem miłych wspomnień.